vrijdag 15 november 2013

Project Vilt Anmacreatief

Hoi allemaal, vanaf vandaag laten wij als team elke oneven maand op de 15e een project zien met een bepaald product of thema. Voor vandaag is dat VILT. Ga maar eens op het blog kijken om te zien wie van het team er nog meer zijn creativiteit heeft losgelaten op het vilt.

Dit is mijn project geworden:


Ik heb een hanger (uit de welbekende goedkope winkel) aangeschaft en heb daar vilten kerststerren voor gemaakt. Ook heb ik nog 2 houten kerststerren (van de bekende drogist) gepimpt.



Hier een overzicht van de vilten kerststerren. Ik heb donkerrood en lichtgrijs vilt gebruikt. Ze zijn uitgestanst met de craftable van Marianne Design, alleen de grootste heb ik zelf geknipt omdat de kleine randjes kapot gingen bij het stansen met vilt. Verder heb ik Dovecraft Christmas ribbon gebruikt om de sterren aan op te hangen. Om de grote sterren af te werken heb ik nog parelbloem kernen gebruikt en deze heb ik vastgezet met een kraal uit eigen voorraad. Op de kleine kerstster zitten knoopjes uit de Dovecraft Christmas serie en deze heb ik afgewerkt met een zelfklevende parel. Alles is op elkaar geplakt met tacky glue. De sterren zelf zijn dichtgenaaid met dmc garen.


Ook heb ik twee houten kerststerren opgeleukt; een kant was bewerkt met goud, dus de andere kant heb ik zelf bewerkt met glitterlijm goud. Vervolgens heb ik Fizzy Moon Heart 4x gestempeld met memento rich cocoa en ingekleurd met derwents. De bontrand van zijn muts en de pompon zijn bewerkt met frosted lace stickles. Ik heb het touwtje van de sterren vervangen door rood-witte twine, want dat paste natuurlijk mooier bij het geheel.



Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Groetjes
Helen

15 opmerkingen:

Chantal zei

Een heel erg leuke manier om je huis op te pimpen. Snel maar even naar de bekende 'goedkope winkel' denk ik ;-)
Groetjes,
Chantal

Ellen zei

Je bent goed bezig! Erg leuk idee dit. Ik vind het er super uitzien: laat december maar komen!

Liefs, Ellen

LottesCards zei

Wauw! Wat een schitterend geheel heb je er van weten te maken! En wat zal dit mooi staan in je huis met de kerstdagen!!!

Liefs Lotte

KarinsArtScrap zei

wat leuk gedaan Helen ziet er goed uit.

gr karin

scrapcreations-judith zei

Ik had je prachtige kerstdeco natuurlijk al van onder tot boven zitten te bewonderen. Wat is dit leuk zeg. Echt iets dat je steeds weer zal gaan gebruiken met de kerstdagen. Het is wel een hoop werk maar je hebt er jaren plezier van. Liefs Judith

Hermien zei

Wat een mooi werk laat je ons zien Helen, mooi gedaan.

Groetjes Hermien

Adriana zei

Ik vind em supermooi, maar dat wist je al(-;. Mooie detailfoto's! Wat een mooi idee om een parel op de knoop en parelkern te zetten!
Zal mooi hangen in huis!
Liefs Adriana

Anita Meijer zei

Wat supermooi gemaakt zo Helen, ik vind het prachtig.
Liefs van Anita

Scraptastische hobby zei

Hoi Helen,
Jullie hebben allemaal hele leuke vilt creaties gemaakt en wat een gezellige hanger zie ik hier! Met vilt werken blijft altijd leuk!!
Fijn weekend en groetjes van Gerie

Richtsje zei

Geweldige leuke hanger heb jij voor deze opdracht gemaakt Helen!! Lief hoor, de sterretjes en de figuurtjes van vilt! Een bijzonder mooi geheel!

Groetjes Richtje

Amarins zei

Wauw wat heb je dit super de super mooi gemaakt. Liefs, Amarins

Crealin zei

Wat een toffe sterrenhanger!!! Heel leuk gedaan en wat zal dit je huis weer sfeervol maken.

Liefs,

Lins

anncreatief zei

super mooi is je creatie weer!
Liefs Anneke

Anoniem zei

Wat een mooie creatie! De hanger komt mij ook bekend voor. ;-)

Unknown zei

Erg mooi Helen. Leuk wat je met vilt allemaal kan maken. En met oasen hang je gewoon weer iets anders aan de takken. Zo blijf je lekker bezig toch?
Liefs Angelique